Keresőoptimalizálás – a vevőszerzés kiváló eszköze

keresőoptimalizálás

A vállalkozás sikerének egyik sarkalatos pontja, hogy sikerül-e kellő számú potenciális vásárlót megszólítani. A keresőoptimalizálás mellett, éppen ezért a különböző médiafelületeken történő megjelenés és a hirdetési kampányok is nagy jelentőséggel bírnak, ám az mindig nagy dilemma, hogy melyik módszert részesítsük előnyben. Ahhoz, hogy a hosszú távú marketing terv összeálljon, rengeteg szempontot kell figyelembe venni.

Vizsgálni kell a célközönséget, a konkurenciát, hogy mekkora verseny van a legfontosabb kulcsszavakra, no és persze azt is, hogy egy reklámkampány költségei mennyire térülnek meg. A keresőoptimalizálás fontosságát azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni. Az organikus találatokból érkező érdeklődő ugyanis jó eséllyel vásárlóvá válik, ráadásul mindez automatikusan megy végbe. Éppen emiatt kell a keresőoptimalizálás folyamatát a lehető leghamarabb elkezdeni, hiszen ezzel olyan vevőszerző eszközt kapunk, ami a többivel ellentétben passzívan is teszi a dolgát.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy más módszerek alkalmazására nem lesz szükségünk. A különböző reklámok időszakosan jelentenek óriási lökést a vállalkozásunknak, így aztán létfontosságú, hogy megfelelően időzítsünk és állítsunk be célokat. Egy jól összerakott Google Ads kampány többszörösen megtérül, ehhez azonban elengedhetetlen, hogy tudjuk, mitől lesz valóban sikeres egy ilyen akció. Két tényezőre kell nagyon odafigyelni ahhoz, hogy elérjük a kívánt célokat. Az egyik a megfelelő célzás, ám a Google Ads esetében itt óriási előnnyel indulunk.

A rendszer ugyanis lehetővé teszi, hogy pontosan azokat az emberek szólítsuk meg, akik jó eséllyel valódi érdeklődők. Ugyanilyen fontos, hogy a hirdetési egységek a trendeknek megfelelőek legyenek. Az internetezők ugyanis egyre inkább immunissá váltak a reklámokra, ezért egy precízen beállított Google Ads kampány is csak akkor lehet sikeres, ha hívogató, ugyanakkor nem túl tolakodó. Éppen ezért a tökéletes egyensúlyt megtalálása a szakemberek legfőbb célja.