Aki nem minőséget kínál, annak esélye sincs a techpiacon

Aki nem minőséget kínál, annak esélye sincs a techpiacon
DoclerNet
DoclerNet

Egyre több befektető keresi a technológiai szolgáltatásokat, amilyeneket a DoclerNet is kínál: ma már a cégek nagy része legalábbis elkezdte felismerni, hogy szüksége van adatközponti szolgáltatásokra, ez pedig hatalmas, virágzó piacot teremtett. Ma már azonban nem mindenre lehet olyan könnyen pénzt szerezni, mint az elmúlt években.

A Gartner elemzőcég friss adatai szerint az információbiztonságra tavaly nem kevesebb mint 77 milliárd dollárt költöttünk globálisan. A befektetők dollár milliárdokat pumpálnak a kiberbiztonsági szektorban működő cégek százaiba, és ez a helyzet 2020-ig várhatóan nem is változik, akkora az összes költés várhatóan 170 milliárd fölé növekszik.

Ugyanakkor a techpiac befektetői óvatosabbak is lettek, ahogyan a vásárlók is. Ma már nem a hangzatos kampányok, a nagyokat ígérő cégek vonzzák őket. A bizonytalan világgazdasági helyzet és az elmúlt évek kiberbiztonsági botladozásai arra ösztökélték a piacot, hogy csakis a minőségbe fektessen be.

A nagy váltás 2015-ben következett be észrevehetően. Ekkor lassult be a piac, a befektetők elkezdtek kevesebb pénzt adni azoknak a cégeknek, amelyek félkész megoldásokat kínáltak, és inkább kisebb, de bizonyítottan jó szolgáltatásokat nyújtó vállalatokat kezdtek támogatni.

Ez persze a fejlődés gátja is lehet, hiszen a jó ötletekre is nehezebb pénzt szerezni: a befektetők elsősorban azokat a vállalatokat részesítik előnyben, akik már rendelkeznek minőségi technológiai termékekkel és szolgáltatásokkal, a megvalósításra viszont egyre kevesebben hajlandóak áldozni.

Azon kevesek szerint, akik sikeresen gyűjtöttek pénzt az elmúl hónapokban projektjeikre, a megoldás az lehet, ha a startupok erős ügyfélszolgálatot tartanak fenn, aktívan kommunikálnak a potenciális és már meglévő befektetőkkel is, és folyamatosan precízen elszámolnak pénzügyeikkel, vagyis transzparens módon működnek.